
Eufonie 2025 - Fratres: Parać / Pärt / Šipuš
Wobec zgiełku codzienności nowa muzyka często skłania się ku eksplorowaniu ciszy, prostocie i duchowej głębi. Arvo Pärt, Frano Parać i Berislav Šipuš tworzą dzieła o kontemplacyjnym charakterze, zakorzenione w tradycji nowej prostoty i nowej duchowości. Liryczne Dona nobis pacem Paraća, medytacyjne Fratres i majestatyczne Salve Regina Pärta oraz dramatyczna, polistylistyczna Pasja Šipuša łączą w sobie różnorodność środków z uniwersalnym, humanistycznym przesłaniem.
Program:
Frano Parać
Dona nobis pacem
na chór mieszany
Arvo Pärt
Fratres
wersja na wiolonczelę, smyczki i instrumenty perkusyjne
Salve Regina
wersja na chór mieszany, smyczki i czelestę
słowa: antyfona maryjna
*** przerwa [20’]
Berislav Šipuš
Pasja (Pasija)
na solistów, narratora, chór mieszany i zespół instrumentalny
libretto: Berislav Šipuš
Wykonawcy:
Chór i Orkiestra Telewizji Chorwackiej
Tomislav Fačini - dyrygent
Monika Cerovčec - sopran
Program:
Frano Parać
Dona nobis pacem
na chór mieszany
Arvo Pärt
Fratres
wersja na wiolonczelę, smyczki i instrumenty perkusyjne
Salve Regina
wersja na chór mieszany, smyczki i czelestę
słowa: antyfona maryjna
*** przerwa [20’]
Berislav Šipuš
Pasja (Pasija)
na solistów, narratora, chór mieszany i zespół instrumentalny
libretto: Berislav Šipuš
Wykonawcy:
Chór i Orkiestra Telewizji Chorwackiej
Tomislav Fačini - dyrygent
Monika Cerovčec - sopran

Eufonie 2025 - Hatti Vatti | Zeit
W ubiegłym roku w katalogu słynnej na scenie nowoczesnej elektroniki belgijskiej wytwórni R&S zagościł polski projekt Hatti Vatti. Pod szyldem tym ukrywa się gdański producent Piotr Kaliński. Nagrany przezeń z trzema jazzmanami album Zeit łączy różne gatunki i brzmienia: dub, jazz, psychodelię, kosmische musik i ambient. Pierwsza prezentacja tego materiału na żywo odbędzie się podczas festiwalu Eufonie – 25 listopada w warszawskim klubie Niebo.
Wykonawcy:
Hatti Vatti:
Piotr Kaliński - elektronika
Piotr Chęcki - saksofon
Paweł Stachowiak - gitara basowa
Rafał Dutkiewicz - perkusja
Wykonawcy:
Hatti Vatti:
Piotr Kaliński - elektronika
Piotr Chęcki - saksofon
Paweł Stachowiak - gitara basowa
Rafał Dutkiewicz - perkusja

Eufonie 2025 - Maski: Szymanowski / Bacewicz / Bacevičius
Dla pokolenia polsko-litewskiego rodzeństwa – Vytautasa Bacevičiusa i Grażyny Bacewicz– Karol Szymanowski był ikoną muzyki nowej. Jego Maski op. 34 przynależne do fazy impresjonistyczno-ekspresjonistycznej, ujmują w cudzysłów postacie zadomowione w kulturze. Trzy groteski Bacewiczówny wpisują się w nurt komiczno-tanecznego witalizmu. Z kolei utwory Bacevičiusa reprezentują idee kosmologiczne: Poème mystique op. 6 oraz Méditaton op. 29 z kowieńskich lat modernistycznych je antycypują, zaś Trois pensées musicales op. 75 z lat amerykańskich je uosabiają. Muzyka kosmiczna była wyrazem wewnętrznego uniwersum artysty tożsamego z wszechświatem ogólnym. III Suita fortepianowa op. 60 wieńczy okres wcześniejszy, stanowiący „kompromis” ze słuchaczem, a Sixième mot op. 72 należy do zbioru siedmiu kompozycji o charakterze „wypowiadanego” w dźwiękach słowa.
Program:
Karol Szymanowski
Szeherezada z cyklu Maski op. 34 nr 1
Błazen Tantris z cyklu Maski op. 34 nr 2
Grażyna Bacewicz
Trzy groteski
Vytautas Bacevičius
Mistinė Poema [Poème mystique] op. 6
Suita nr 3 op. 60
Meditacija [Méditation] op. 29
Šeštas žodis [Sixième mot] op. 72
Trys muzikinės mintys [Trois pensées musicales] op. 75
Wykonawca:
Yusuke Ishii - fortepian
Program:
Karol Szymanowski
Szeherezada z cyklu Maski op. 34 nr 1
Błazen Tantris z cyklu Maski op. 34 nr 2
Grażyna Bacewicz
Trzy groteski
Vytautas Bacevičius
Mistinė Poema [Poème mystique] op. 6
Suita nr 3 op. 60
Meditacija [Méditation] op. 29
Šeštas žodis [Sixième mot] op. 72
Trys muzikinės mintys [Trois pensées musicales] op. 75
Wykonawca:
Yusuke Ishii - fortepian

Eufonie 2025 - Natura świata / Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Podobnie jak w sztuce oratorskiej, muzyka często wypowiada się niejako między dźwiękami. Takich głosów można szukać we wrażliwych melodycznie i oszczędnych w środkach utworach Valentina Silvestrova (Intermezzo), Pēterisa Vasksa (Plainscapes) i Henryka Mikołaja Góreckiego (Kołysanki i tańce op. 47). Z kolei Conversio Erkki-Svena Tüüra i Tempo di valse z Musica ricercata Györgya Ligetiego to przykłady przewrotnego podejścia do formy. Muzyka nowa zaś – Up Dariusza Przybylskiego i Aria Justė Janulytė – ponownie koncentruje się na samym dźwięku. Dodatkowo, między tymi dziełami zabrzmią improwizowane intermezza.
Program:
Dariusz Przybylski Up na skrzypce op. 87
Pēteris Vasks
Plainscapes aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
intermezzo/ IMPROWIZACJA
György Ligeti Musica ricercata IV (Tempo di valse) aranżacja na akordeon: Iwo Jedynecki
Henryk Mikołaj Górecki Kołysanka (op. 76) nr 1 i nr 4 aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Valentin Silvestrov Intermezzo Aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Erkki-Sven Tüür Conversio aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
intermezzo / IMPROWIZACJA
Justė Janulytė Aria aranżacja na akordeon i wiolonczelę: Justė Janulytė
Henryk Mikołaj Górecki Kołysanka (op. 76) nr 2 aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Wykonawcy:
Duo Karolina Mikołajczyk & Iwo Jedynecki - skrzypce / akordeon
Tomasz Cyz - reżyseria / koncepcja reżyserska
Karolina Bramowicz - scenografia
Program:
Dariusz Przybylski Up na skrzypce op. 87
Pēteris Vasks
Plainscapes aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
intermezzo/ IMPROWIZACJA
György Ligeti Musica ricercata IV (Tempo di valse) aranżacja na akordeon: Iwo Jedynecki
Henryk Mikołaj Górecki Kołysanka (op. 76) nr 1 i nr 4 aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Valentin Silvestrov Intermezzo Aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Erkki-Sven Tüür Conversio aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
intermezzo / IMPROWIZACJA
Justė Janulytė Aria aranżacja na akordeon i wiolonczelę: Justė Janulytė
Henryk Mikołaj Górecki Kołysanka (op. 76) nr 2 aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Wykonawcy:
Duo Karolina Mikołajczyk & Iwo Jedynecki - skrzypce / akordeon
Tomasz Cyz - reżyseria / koncepcja reżyserska
Karolina Bramowicz - scenografia

Eufonie 2025 - Odbicia: Dvořák / Knapik
IX Symfonia e-moll „Z Nowego Świata” op. 95 (1893), najsłynniejsza z symfonii Antonína Dvořáka, wyrasta z zachwytu otwartymi przestrzeni prerii amerykańskich. Ale w silniejszym jeszcze stopniu jest ona próbą uchwycenia ducha rodzącej się wówczas kultury amerykańskiej, stąd nawiązania do pieśni Negro Spirituals oraz pieśni Indian.
W chóralnej kantacie Beauty Radiated in Eternity (2012) Eugeniusz Knapik sięgnął po poezję Hafiza, który fascynował wcześniej m.in. Goethego i Szymanowskiego. Nowy romantyzm Knapika jest w istocie nawiązaniem, w nowych warunkach i na własnych zasadach, do ekstatycznej mistyki muzycznej początków XX wieku.
Program:
Antonin Dvořák
IX Symfonia e-moll Z Nowego Świata op. 95
Eugeniusz Knapik
Beauty Radiated in Eternity na chór i orkiestrę
słowa: Hafiz Shirazi
przekład słów na język angielski: Mahmood Jamal
Wykonawcy:
Chór Filharmonii Śląskiej
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej
Eugene Tzigane - dyrygent
Jarosław Wolanin - kierownik artystyczny chóru
W chóralnej kantacie Beauty Radiated in Eternity (2012) Eugeniusz Knapik sięgnął po poezję Hafiza, który fascynował wcześniej m.in. Goethego i Szymanowskiego. Nowy romantyzm Knapika jest w istocie nawiązaniem, w nowych warunkach i na własnych zasadach, do ekstatycznej mistyki muzycznej początków XX wieku.
Program:
Antonin Dvořák
IX Symfonia e-moll Z Nowego Świata op. 95
Eugeniusz Knapik
Beauty Radiated in Eternity na chór i orkiestrę
słowa: Hafiz Shirazi
przekład słów na język angielski: Mahmood Jamal
Wykonawcy:
Chór Filharmonii Śląskiej
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej
Eugene Tzigane - dyrygent
Jarosław Wolanin - kierownik artystyczny chóru

Eufonie 2025 - Pasja: Penderecki
Skomponowana w 1966 roku Pasja według św. Łukasza należy do najważniejszych osiągnięć muzyki XX wieku. Choć powstała w specyficznym kontekście milenium chrześcijaństwa w komunistycznej Polsce, wyrasta ponad chwilowe okoliczności, kierując się ku uniwersalnym pytaniom. To monumentalny dramat dźwiękowy, w którym Penderecki – mistrz misternie tkanych obrazów muzycznych – ukazał cierpienie i kondycję człowieka, tworząc poruszający portret ludzkiej natury.
Wykonawcy:
Chór i Orkiestra Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
Chór Polskiego Radia – Lusławice
Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej
Ukraiński Chór Dziecięcy Filharmonii Krakowskiej
Maciej Tworek – dyrygent
Iwona Hossa – sopran
Mariusz Godlewski – baryton
Artur Janda – bas
Krzysztof Gosztyła – narrator
Piotr Piwko – przygotowanie Chóru Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
Maria Piotrowska-Bogalecka – dyrektor artystyczny Chóru Polskiego Radia – Lusławice
Lidia Matynian – przygotowanie Chóru Chłopięcego Filharmonii Krakowskiej
Olena Yatskulynets – przygotowanie Ukraińskiego Chóru Dziecięcego Filharmonii Krakowskiej
Wykonawcy:
Chór i Orkiestra Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
Chór Polskiego Radia – Lusławice
Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej
Ukraiński Chór Dziecięcy Filharmonii Krakowskiej
Maciej Tworek – dyrygent
Iwona Hossa – sopran
Mariusz Godlewski – baryton
Artur Janda – bas
Krzysztof Gosztyła – narrator
Piotr Piwko – przygotowanie Chóru Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
Maria Piotrowska-Bogalecka – dyrektor artystyczny Chóru Polskiego Radia – Lusławice
Lidia Matynian – przygotowanie Chóru Chłopięcego Filharmonii Krakowskiej
Olena Yatskulynets – przygotowanie Ukraińskiego Chóru Dziecięcego Filharmonii Krakowskiej

Eufonie 2025 - Podróże: Enescu / Dvořák
Antonín Dvořák i George Enescu to kompozytorzy, którzy z lekkością i elegancją potrafili czerpać z tradycji muzycznych swoich narodów, budując indywidualny język muzyczny. Zamiłowanie do kultury, w której się wychowali, odcisnęło na nich piętno, ale nie definiowało ich jako artystów, co pokazuje wielkość przyświecających im idei. Byli oni kosmopolitami, którzy potrafili przekuć tradycję w uniwersalny, muzyczny język wartości – zrozumiały i fascynujący dla melomanów na całym świecie.
Program:
George Enescu
Rhapsody in A major, Op. 11, No. 1
George Enescu
Symphonie Concertante for cello and orchestra, op. 8
***
Antonin Dvorak Symphony No. 6 in D major, op. 60
Wykonawcy:
Jamin Han - wiolonczela (Enescu Competition winner)
George Enescu Philharmonic
Gabriel Bebeselea – dyrygent
Program:
George Enescu
Rhapsody in A major, Op. 11, No. 1
George Enescu
Symphonie Concertante for cello and orchestra, op. 8
***
Antonin Dvorak Symphony No. 6 in D major, op. 60
Wykonawcy:
Jamin Han - wiolonczela (Enescu Competition winner)
George Enescu Philharmonic
Gabriel Bebeselea – dyrygent

Eufonie 2025 - Pokrewieństwa: Chopin / Moniuszko / Elsner / Lessel / Kurpiński
Program koncertu prezentuje splot utworów na kwartet smyczkowy polskich kompozytorów wczesnego XIX wieku z pieśniami Fryderyka Chopina w nowych aranżacjach autorstwa Tomasza Pokrzywińskiego. Wybór ten hołduje zasadzie różnorodności kształtującej programy koncertowe z tego czasu. Pomiędzy wybrane części kwartetów Józefa Elsnera i Stanisława Moniuszki oraz fantazje Franciszka Lessla i Karola Kurpińskiego wplecione zostały pieśni Chopina, w których jak w dzienniku intymnym odbijają się rozmaite wizerunki ich kompozytora. Występują Olga Pasiecznik i Equilibrium String Quartet.
Program:
Józef Elsner
Largo – Allegro (cz. I) z Kwartetu smyczkowego Es-dur op. 8 nr 2
Fryderyk Chopin
Wiosna z cyklu Pieśni op. 74 nr 2
słowa: Stefan Witwicki
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Franciszek Lessel
Fantazja na kwartet smyczkowy
Fryderyk Chopin
Śliczny chłopiec z cyklu Pieśni op. 74 nr 8
słowa: Józef Bohdan Zaleski (1802–1886)
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Stanisław Moniuszko
Andantino (cz. II) z I Kwartetu smyczkowego d-moll
Fryderyk Chopin
Piosnka litewska z cyklu Pieśni op. 74 nr 16
słowa: Ludwik Osiński
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Stanisław Moniuszko
Scherzo (cz. III) z I Kwartetu smyczkowego d-moll
Fryderyk Chopin
Nie ma, czego trzeba z cyklu Pieśni op. 74 nr 13
słowa: Józef Bohdan Zaleski
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Stanisław Moniuszko
Finale. Allegro assai (Un ballo campestre e sue consequenze) (cz. IV) z I Kwartetu smyczkowego d-moll
Józef Elsner
Rondo. Allegro (cz. III – fragment) z Kwartetu smyczkowego d-moll op. 8 nr 3
Fryderyk Chopin
Gdzie lubi z cyklu Pieśni op. 74 nr 5
słowa: Stefan Witwicki
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Fryderyk Chopin
Poseł z cyklu Pieśni op. 74 nr 7
słowa: Stefan Witwicki
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Józef Elsner
Rondo. Allegro (cz. III – fragment) z Kwartetu smyczkowego d-moll op. 8 nr 3
Fryderyk Chopin
Dwojaki koniec z cyklu Pieśni op. 74 nr 11
słowa: Józef Bohdan Zaleski
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Karol Kurpiński
Fantazja na kwartet smyczkowy
Fryderyk Chopin
Życzenie z cyklu Pieśni op. 74 nr 1
słowa: Stefan Witwicki
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Wykonawcy:
Olga Pasiecznik - sopran
Equilibrium String Quartet:
Sulamita Ślubowska - skrzypce
Małgorzata Malke - skrzypce
Anna Nowak-Pokrzywińska - altówka
Tomasz Pokrzywiński - wiolonczela
Program:
Józef Elsner
Largo – Allegro (cz. I) z Kwartetu smyczkowego Es-dur op. 8 nr 2
Fryderyk Chopin
Wiosna z cyklu Pieśni op. 74 nr 2
słowa: Stefan Witwicki
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Franciszek Lessel
Fantazja na kwartet smyczkowy
Fryderyk Chopin
Śliczny chłopiec z cyklu Pieśni op. 74 nr 8
słowa: Józef Bohdan Zaleski (1802–1886)
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Stanisław Moniuszko
Andantino (cz. II) z I Kwartetu smyczkowego d-moll
Fryderyk Chopin
Piosnka litewska z cyklu Pieśni op. 74 nr 16
słowa: Ludwik Osiński
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Stanisław Moniuszko
Scherzo (cz. III) z I Kwartetu smyczkowego d-moll
Fryderyk Chopin
Nie ma, czego trzeba z cyklu Pieśni op. 74 nr 13
słowa: Józef Bohdan Zaleski
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Stanisław Moniuszko
Finale. Allegro assai (Un ballo campestre e sue consequenze) (cz. IV) z I Kwartetu smyczkowego d-moll
Józef Elsner
Rondo. Allegro (cz. III – fragment) z Kwartetu smyczkowego d-moll op. 8 nr 3
Fryderyk Chopin
Gdzie lubi z cyklu Pieśni op. 74 nr 5
słowa: Stefan Witwicki
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Fryderyk Chopin
Poseł z cyklu Pieśni op. 74 nr 7
słowa: Stefan Witwicki
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Józef Elsner
Rondo. Allegro (cz. III – fragment) z Kwartetu smyczkowego d-moll op. 8 nr 3
Fryderyk Chopin
Dwojaki koniec z cyklu Pieśni op. 74 nr 11
słowa: Józef Bohdan Zaleski
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Karol Kurpiński
Fantazja na kwartet smyczkowy
Fryderyk Chopin
Życzenie z cyklu Pieśni op. 74 nr 1
słowa: Stefan Witwicki
aranżacja: Tomasz Pokrzywiński
Wykonawcy:
Olga Pasiecznik - sopran
Equilibrium String Quartet:
Sulamita Ślubowska - skrzypce
Małgorzata Malke - skrzypce
Anna Nowak-Pokrzywińska - altówka
Tomasz Pokrzywiński - wiolonczela

Eufonie 2025 - Polski Piach gra Reksia
Za najsłynniejszym pieskiem w polskiej animacji kryje się wzruszająca historia kompozytora, który planował pisać wyłącznie dla dorosłych. Zenon Kowalowski dał czworonożnemu bohaterowi jedną z najciekawszych i niebanalnych ścieżek w historii polskiej muzyki do bajek. Eufonie prezentują Reksia w wydaniu artystów zrzeszonych w projekcie Polski Piach, wywodzących się z warszawskiego środowiska muzyki improwizowanej i współczesnej, a zainspirowanych szeroko rozumianym bluesem. Patryk Zakrocki, Piotr Mełech i Piotr Domagalski to kameraliści otwarci na świat – w swoich zainteresowaniach są idealnymi partnerami animowanego psiaka.
Wykonawcy:
Polski Piach:
Patryk Zakrocki - gitary
Piotr Mełech - klarnet basowy
Piotr Domagalski - basetla
Wykonawcy:
Polski Piach:
Patryk Zakrocki - gitary
Piotr Mełech - klarnet basowy
Piotr Domagalski - basetla

Eufonie 2025 - Porywy: Enescu / Wajnberg / Kodály
Bogactwo muzyki ludowej wielokrotnie inspirowało „poważny” repertuar koncertowy. Oryginalność, szczerość i żywiołowość tkwiące w ludowych rytmach i melodiach nabierały artystycznego szlifu w kompozytorskich opracowaniach, ale nie traciły autentyczności pierwowzorów. Tak jest i w przypadku Poematu op. 1 George’a Enescu, Koncertu wiolonczelowego Mieczysława Wajnberga oraz Tańców z Galanty Zoltána Kodály’ego. Utwory te, choć napisane przed wielu laty, pozostają w repertuarze do dziś i należą do najchętniej słuchanych.
Program:
George Enescu
Poemat rumuński – suita symfoniczna
(Poème roumain – suite symphonique) op. 1
na orkiestrę i chór męski
***
Mieczysław Wajnberg
Koncert wiolonczelowy d-moll op. 43
Zoltán Kodály
Tańce z Galanty (Galántai táncok)
Wykonawcy:
Orkiestra i Chór Męski Filharmonii Narodowej
Gergely Madaras - dyrygent
Tomasz Daroch - wiolonczela
Bartosz Michałowski - dyrektor chóru
Program:
George Enescu
Poemat rumuński – suita symfoniczna
(Poème roumain – suite symphonique) op. 1
na orkiestrę i chór męski
***
Mieczysław Wajnberg
Koncert wiolonczelowy d-moll op. 43
Zoltán Kodály
Tańce z Galanty (Galántai táncok)
Wykonawcy:
Orkiestra i Chór Męski Filharmonii Narodowej
Gergely Madaras - dyrygent
Tomasz Daroch - wiolonczela
Bartosz Michałowski - dyrektor chóru

Eufonie 2025 - Posłańcy: Bach / Schubert / Ciurlonis
Wieczór otworzy Kwartet smyczkowy c-moll Mikalojusa Konstantinasa Čiurlionisa – litewskiego twórcy, który muzykę i malarstwo splatał w jedną opowieść. Jego Kwartet łączy klasycyzujące części skrajne z ekspresyjną częścią środkową, której melancholijna melodyka rozwija się na tle nasyconego chromatyką akompaniamentu.
Następnie zabrzmi bachowski Koncert klawesynowy d-moll BWV 1052 – pełen witalności, z błyskotliwymi dialogami solisty i orkiestry oraz nastrojowym Adagio w części środkowej.
Na zakończenie usłyszymy Kwartet d-moll „Śmierć i dziewczyna” Franza Schuberta – dramatyczny dialog życia i śmierci, którego finałowa tarantella przywodzi na myśl „taniec śmierci”.
Program:
Mikalojus Konstantinas Čiurlionis
Kwartet smyczkowy c-moll
aranżacja: Vilhelmas Čepinskis (2022)
Johann Sebastian Bach
Koncert d-moll BWV 1052
Franz Schubert
Kwartet smyczkowy d-moll Śmierć i dziewczyna
aranżacja: Gustav Mahler
Wykonawcy:
Lukas Geniušas - fortepian
Litewska Narodowa Orkiestra Kameralna
Sergiej Krylov - dyrygent
Następnie zabrzmi bachowski Koncert klawesynowy d-moll BWV 1052 – pełen witalności, z błyskotliwymi dialogami solisty i orkiestry oraz nastrojowym Adagio w części środkowej.
Na zakończenie usłyszymy Kwartet d-moll „Śmierć i dziewczyna” Franza Schuberta – dramatyczny dialog życia i śmierci, którego finałowa tarantella przywodzi na myśl „taniec śmierci”.
Program:
Mikalojus Konstantinas Čiurlionis
Kwartet smyczkowy c-moll
aranżacja: Vilhelmas Čepinskis (2022)
Johann Sebastian Bach
Koncert d-moll BWV 1052
Franz Schubert
Kwartet smyczkowy d-moll Śmierć i dziewczyna
aranżacja: Gustav Mahler
Wykonawcy:
Lukas Geniušas - fortepian
Litewska Narodowa Orkiestra Kameralna
Sergiej Krylov - dyrygent