Warszawa 27.11.2025, g. 19:30
od 80.00 pln
Wieczór otworzy Kwartet smyczkowy c-moll Mikalojusa Konstantinasa Čiurlionisa – litewskiego twórcy, który muzykę i malarstwo splatał w jedną opowieść. Jego Kwartet łączy klasycyzujące części skrajne z ekspresyjną częścią środkową, której melancholijna melodyka rozwija się na tle nasyconego chromatyką akompaniamentu.
Następnie zabrzmi bachowski Koncert klawesynowy d-moll BWV 1052 – pełen witalności, z błyskotliwymi dialogami solisty i orkiestry oraz nastrojowym Adagio w części środkowej.
Na zakończenie usłyszymy Kwartet d-moll „Śmierć i dziewczyna” Franza Schuberta – dramatyczny dialog życia i śmierci, którego finałowa tarantella przywodzi na myśl „taniec śmierci”.
Program:
Mikalojus Konstantinas Čiurlionis
Kwartet smyczkowy c-moll
aranżacja: Vilhelmas Čepinskis (2022)
Johann Sebastian Bach
Koncert d-moll BWV 1052
Franz Schubert
Kwartet smyczkowy d-moll Śmierć i dziewczyna
aranżacja: Gustav Mahler
Wykonawcy:
Lukas Geniušas - fortepian
Litewska Narodowa Orkiestra Kameralna
Sergiej Krylov - dyrygent
Przed udziałem w koncercie zapoznaj się z regulaminem na stronie: https://www.eufonie.pl/regulamin
Następnie zabrzmi bachowski Koncert klawesynowy d-moll BWV 1052 – pełen witalności, z błyskotliwymi dialogami solisty i orkiestry oraz nastrojowym Adagio w części środkowej.
Na zakończenie usłyszymy Kwartet d-moll „Śmierć i dziewczyna” Franza Schuberta – dramatyczny dialog życia i śmierci, którego finałowa tarantella przywodzi na myśl „taniec śmierci”.
Program:
Mikalojus Konstantinas Čiurlionis
Kwartet smyczkowy c-moll
aranżacja: Vilhelmas Čepinskis (2022)
Johann Sebastian Bach
Koncert d-moll BWV 1052
Franz Schubert
Kwartet smyczkowy d-moll Śmierć i dziewczyna
aranżacja: Gustav Mahler
Wykonawcy:
Lukas Geniušas - fortepian
Litewska Narodowa Orkiestra Kameralna
Sergiej Krylov - dyrygent
Przed udziałem w koncercie zapoznaj się z regulaminem na stronie: https://www.eufonie.pl/regulamin
Warszawa 28.11.2025, g. 19:30
od 100.00 pln
Skomponowana w 1966 roku Pasja według św. Łukasza należy do najważniejszych osiągnięć muzyki XX wieku. Choć powstała w specyficznym kontekście milenium chrześcijaństwa w komunistycznej Polsce, wyrasta ponad chwilowe okoliczności, kierując się ku uniwersalnym pytaniom. To monumentalny dramat dźwiękowy, w którym Penderecki – mistrz misternie tkanych obrazów muzycznych – ukazał cierpienie i kondycję człowieka, tworząc poruszający portret ludzkiej natury.
Wykonawcy:
Chór i Orkiestra Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
Chór Polskiego Radia – Lusławice
Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej
Ukraiński Chór Dziecięcy Filharmonii Krakowskiej
Maciej Tworek – dyrygent
Iwona Hossa – sopran
Mariusz Godlewski – baryton
Artur Janda – bas
Krzysztof Gosztyła – narrator
Dawid Ber – przygotowanie Chóru Polskiego Radia – Lusławice
Janusz Wierzgacz – przygotowanie Chóru Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
Lidia Matynian – przygotowanie Chóru Chłopięcego Filharmonii Krakowskiej
Olena Yatskulynets – przygotowanie Ukraińskiego Chóru Dziecięcego Filharmonii Krakowskiej
Przed udziałem w koncercie zapoznaj się z regulaminem na stronie: https://www.eufonie.pl/regulamin
Wykonawcy:
Chór i Orkiestra Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
Chór Polskiego Radia – Lusławice
Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej
Ukraiński Chór Dziecięcy Filharmonii Krakowskiej
Maciej Tworek – dyrygent
Iwona Hossa – sopran
Mariusz Godlewski – baryton
Artur Janda – bas
Krzysztof Gosztyła – narrator
Dawid Ber – przygotowanie Chóru Polskiego Radia – Lusławice
Janusz Wierzgacz – przygotowanie Chóru Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie
Lidia Matynian – przygotowanie Chóru Chłopięcego Filharmonii Krakowskiej
Olena Yatskulynets – przygotowanie Ukraińskiego Chóru Dziecięcego Filharmonii Krakowskiej
Przed udziałem w koncercie zapoznaj się z regulaminem na stronie: https://www.eufonie.pl/regulamin
Warszawa 29.11.2025, g. 18:00
od 80.00 pln
Bogactwo muzyki ludowej wielokrotnie inspirowało „poważny” repertuar koncertowy. Oryginalność, szczerość i żywiołowość tkwiące w ludowych rytmach i melodiach nabierały artystycznego szlifu w kompozytorskich opracowaniach, ale nie traciły autentyczności pierwowzorów. Tak jest i w przypadku Poematu op. 1 George’a Enescu, Koncertu wiolonczelowego Mieczysława Wajnberga oraz Tańców z Galanty Zoltána Kodály’ego. Utwory te, choć napisane przed wielu laty, pozostają w repertuarze do dziś i należą do najchętniej słuchanych.
Program:
George Enescu
Poemat rumuński – suita symfoniczna
(Poème roumain – suite symphonique) op. 1
na orkiestrę i chór męski
***
Mieczysław Wajnberg
Koncert wiolonczelowy d-moll op. 43
Zoltán Kodály
Tańce z Galanty (Galántai táncok)
Wykonawcy:
Orkiestra i Chór Męski Filharmonii Narodowej
Gergely Madaras - dyrygent
Tomasz Daroch - wiolonczela
Bartosz Michałowski - dyrektor chóru
Przed udziałem w koncercie zapoznaj się z regulaminem na stronie: https://www.eufonie.pl/regulamin
Program:
George Enescu
Poemat rumuński – suita symfoniczna
(Poème roumain – suite symphonique) op. 1
na orkiestrę i chór męski
***
Mieczysław Wajnberg
Koncert wiolonczelowy d-moll op. 43
Zoltán Kodály
Tańce z Galanty (Galántai táncok)
Wykonawcy:
Orkiestra i Chór Męski Filharmonii Narodowej
Gergely Madaras - dyrygent
Tomasz Daroch - wiolonczela
Bartosz Michałowski - dyrektor chóru
Przed udziałem w koncercie zapoznaj się z regulaminem na stronie: https://www.eufonie.pl/regulamin
Warszawa 29.11.2025, g. 19:30
od 60.00 pln
Podobnie jak w sztuce oratorskiej, muzyka często wypowiada się niejako między dźwiękami. Takich głosów można szukać we wrażliwych melodycznie i oszczędnych w środkach utworach Valentina Silvestrova (Intermezzo), Pēterisa Vasksa (Plainscapes) i Henryka Mikołaja Góreckiego (Kołysanki i tańce op. 47). Z kolei Conversio Erkki-Svena Tüüra i Tempo di valse z Musica ricercata Györgya Ligetiego to przykłady przewrotnego podejścia do formy. Muzyka nowa zaś – Up Dariusza Przybylskiego i Aria Justė Janulytė – ponownie koncentruje się na samym dźwięku. Dodatkowo, między tymi dziełami zabrzmią improwizowane intermezza.
Program:
Dariusz Przybylski Up na skrzypce op. 87
Pēteris Vasks
Plainscapes aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
intermezzo/ IMPROWIZACJA
György Ligeti Musica ricercata IV (Tempo di valse) aranżacja na akordeon: Iwo Jedynecki
Henryk Mikołaj Górecki Kołysanka (op. 76) nr 1 i nr 4 aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Valentin Silvestrov Intermezzo Aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Erkki-Sven Tüür Conversio aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
intermezzo / IMPROWIZACJA
Justė Janulytė Aria aranżacja na akordeon i wiolonczelę: Justė Janulytė
Henryk Mikołaj Górecki Kołysanka (op. 76) nr 2 aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Wykonawcy:
Duo Karolina Mikołajczyk & Iwo Jedynecki - skrzypce / akordeon
Tomasz Cyz - reżyseria / koncepcja reżyserska
Karolina Bramowicz - scenografia
Przed udziałem w koncercie zapoznaj się z regulaminem na stronie: https://www.eufonie.pl/regulamin
Program:
Dariusz Przybylski Up na skrzypce op. 87
Pēteris Vasks
Plainscapes aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
intermezzo/ IMPROWIZACJA
György Ligeti Musica ricercata IV (Tempo di valse) aranżacja na akordeon: Iwo Jedynecki
Henryk Mikołaj Górecki Kołysanka (op. 76) nr 1 i nr 4 aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Valentin Silvestrov Intermezzo Aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Erkki-Sven Tüür Conversio aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
intermezzo / IMPROWIZACJA
Justė Janulytė Aria aranżacja na akordeon i wiolonczelę: Justė Janulytė
Henryk Mikołaj Górecki Kołysanka (op. 76) nr 2 aranżacja na akordeon i skrzypce: Karolina Mikołajczyk i Iwo Jedynecki
Wykonawcy:
Duo Karolina Mikołajczyk & Iwo Jedynecki - skrzypce / akordeon
Tomasz Cyz - reżyseria / koncepcja reżyserska
Karolina Bramowicz - scenografia
Przed udziałem w koncercie zapoznaj się z regulaminem na stronie: https://www.eufonie.pl/regulamin
Warszawa 30.11.2025, g. 18:00
od 80.00 pln
Wobec zgiełku codzienności nowa muzyka często skłania się ku eksplorowaniu ciszy, prostocie i duchowej głębi. Arvo Pärt, Frano Parać i Berislav Šipuš tworzą dzieła o kontemplacyjnym charakterze, zakorzenione w tradycji nowej prostoty i nowej duchowości. Liryczne Dona nobis pacem Paraća, medytacyjne Fratres i majestatyczne Salve Regina Pärta oraz dramatyczna, polistylistyczna Pasja Šipuša łączą w sobie różnorodność środków z uniwersalnym, humanistycznym przesłaniem.
Program:
Frano Parać
Dona nobis pacem
na chór mieszany
Arvo Pärt
Fratres
wersja na wiolonczelę, smyczki i instrumenty perkusyjne
Salve Regina
wersja na chór mieszany, smyczki i czelestę
słowa: antyfona maryjna
*** przerwa [20’]
Berislav Šipuš
Pasja (Pasija)
na solistów, narratora, chór mieszany i zespół instrumentalny
libretto: Berislav Šipuš
Wykonawcy:
Chór i Orkiestra Telewizji Chorwackiej
Tomislav Fačini - dyrygent
Monika Cerovčec - sopran
Przed udziałem w koncercie zapoznaj się z regulaminem na stronie: https://www.eufonie.pl/regulamin
Program:
Frano Parać
Dona nobis pacem
na chór mieszany
Arvo Pärt
Fratres
wersja na wiolonczelę, smyczki i instrumenty perkusyjne
Salve Regina
wersja na chór mieszany, smyczki i czelestę
słowa: antyfona maryjna
*** przerwa [20’]
Berislav Šipuš
Pasja (Pasija)
na solistów, narratora, chór mieszany i zespół instrumentalny
libretto: Berislav Šipuš
Wykonawcy:
Chór i Orkiestra Telewizji Chorwackiej
Tomislav Fačini - dyrygent
Monika Cerovčec - sopran
Przed udziałem w koncercie zapoznaj się z regulaminem na stronie: https://www.eufonie.pl/regulamin
